Overheid in Zuid-Holland

Gemeente Westvoorne (Zuid-Holland)

Pagina 1 van 1 (6 resultaten)

Dhr. Rob Beek

Functie: GemeentesecretarisIn dienst sinds: februari 2016 (2 jaar, 10 maanden in dienst)
Portefeuille: P&O, BedrijfsvoeringToelichting: De gemeentesecretaris heeft de algehele leiding over het ambtelijk apparaat. En is tevens de eerste raadsman van de burgemeester en het college in Westvoorne. De gemeentesecretaris vormt hierdoor de schakel tussen de ambtenaren en het bestuur. Woont de vergaderingen van het college bij. Samen met de burgemeester ondertekent de gemeentesecretaris alle collegebesluiten namens het college van B & W Westvoorne.

Dhr. Wilbert Borgonjen

Functie: WethouderIn dienst sinds: mei 2018 (7 maanden in dienst)
Toelichting: Coalitieperiode 2018-2022
Wethouder Borgonjen heeft in zijn portefeuille: Sociaal domein, jeugdzorg, Wmo, Participatiewet, Welzijnsbeleid en vrijwilligersparticipatie, Werkgelegenheid, Jeugd- en jongerenbeleid, Ouderenbeleid, Volksgezondheid, Onderwijs, incl. huisvesting, Kinderopvang en peuterspeelzalen.

Wilbert Borgonjen is de 3e locoburgemeester.

Dhr. Peter de Jong

Functie: BurgemeesterPolitiek: PvdAIn dienst sinds: augustus 2006 (12 jaar, 4 maanden in dienst)
Portefeuille: Bedrijfsvoering, Internationale betrekkingen / Grensoverschrijdende samenwerking, Regionale samenwerking, Brandweer / Politie, Burgerzaken, Toezicht en (integrale) handhaving, Communicatie / PR / (city-)marketing / Representatie, Openbare orde en VeiligheidToelichting: Coalitieperiode 2018-2022
Peter de Jong (PvdA) heeft in zijn portefeuille: Wettelijke taken , Openbare orde en veiligheid, Coördinatie van beleid, Dienstverlening en burgerzaken, Facilitaire zaken en archief, Bestuur- en kabinetszaken, Juridische zaken, Communicatie en voorlichting, Burgerinitiatief, (Inter)nationale en bestuurlijke regionale samenwerking.

Coalitieperiode 2015-2018
Peter de Jong (PvdA) heeft in zijn portefeuille: Bestuursorganen inclusief bestuursondersteuning college en raad, Brandweer en crisisbeheersing, Openbare orde en veiligheid, Burgerzaken, Dienstverlening, Internationale betrekkingen, Personeel en organisatie, ICT, Bestuurlijke regionale samenwerking, Juridische zaken, bezwaar en beroep.

Bestuursperiode 2014-2015
Peter de Jong (PvdA) heeft in zijn portefeuille: Bestuursorganen Bestuursondersteuning B en W / gemeenteraad, Integriteit, Brandweer en rampenbestrijding/crisisbeheersing, Openbare orde en veiligheid, Dualisme, Burgerzaken, Dienstverlening in brede zin, Internationale betrekkingen, Lijkbezorging, Bezwaarschriften en Juridische Zaken.

Coalitieperiode 2010-2014
Peter de Jong heeft in zijn portefeuille: Bestuur, dienstverlening en openbare orde, bestuursorganen, samenwerking, brandweer, openbare orde en verantwoordelijk voor de veiligheid in de gemeente Westvoorne.
Werkzaamheden bij de Overheid:
Burgemeester Peter de Jong is zowel voorzitter van het college van burgemeester en wethouders (B&W) als voorzitter van de gemeenteraad van Westvoorne. Burgemeester Peter de Jong is voorzitter van de gemeenteraad, presidium en van het college van B & W.
Aanverwant:2005 - 2010Dhr. Peter de Jong, Raadslid, CDA Voorschoten, gemeente Voorschoten

Mevr. Jorriena de Jongh

Functie: WethouderIn dienst sinds: mei 2018 (7 maanden in dienst)
Portefeuille: Accomodaties, Financiën, ICT, P&O, Bibliotheek, CultuurToelichting: Coalitieperiode 2018-2022
Wethouder De Jongh heeft in haar portefeuille: Financieel beleid en instrumentarium, Informatisering en automatisering, Inkoop en aanbestedingen, Personeel en organisatie, Werkorganisatie Voorne, Kunst, cultuur en bibliotheek, Sport, incl. accommodaties en verenigingen & Nutsbedrijven.

Jorrriena de Jongh is de 2e locoburgemeester.

Mevr. Marja Roza-de Pijper

Functie: WethouderPolitiek: VVD
Coalitie, aantal zetels: 3
In dienst sinds: mei 2018 (7 maanden in dienst)
Portefeuille: Recreatie / Toerisme, Ruimtelijke ordening , Landelijk gebied / Water / Natuur, Verkeer en Vervoer, Wonen en Volkshuisvesting, Evenementen en marketingToelichting: Coalitieperiode 2018-2022
Wethouder Roza-de Pijper heeft in haar portefeuille: Ruimtelijke ordening, incl. agrarische zaken, Bouw- en woningtoezicht, Grondbeleid, grondbeheer, grondexploitaties, Volkshuisvesting, Woonbedrijf, Gemeentelijk vastgoed, Verkeer en vervoer, Toerisme / recreatie, incl. marketing.

Marja Roza-de Pijper is de 1e locoburgemeester.

Mevr. Lies van der Pol

Functie: WethouderPolitiek: D66
Coalitie, aantal zetels: 1
In dienst sinds: mei 2018 (7 maanden in dienst)
Portefeuille: Openbare werken, Beheer / Onderhoud, Landelijk gebied / Water / Natuur, Milieu / Duurzaamheid / Afval, Monumentaal erfgoed, Economische ZakenToelichting: Coalitieperiode 2018-2022
Wethouder Liesbeth van der Pol heeft in haar portefeuille: Economische zaken, Burgerparticipatie, Beheer buitenruimte en groenvoorziening, Natuurbeheer, Riolering en zuiveringschap, Huisvuilinzameling en afvalstoffenbeleid, Milieu, innovatie en duurzaamheid, Waterbeheersing en klimaatadaptatie, Musea, monumenten en erfgoed.

Liesbeth van der Pol is de 4e locoburgemeester.